maandag 25 januari 2010

FOLKDANCE ON WOODEN CLOGS // KLOMPENDANS


Klompen, cliché en symbool.
Ik heb nooit op klompen gelopen, maar wel ooit een klompendans gedanst. Op een uitvoering van de Krimpense gymnastiek vereniging KDO. We dansten op blote voeten, en droegen een rode boerenzakdoek om onze hals. Volksdansen vond ik leuk, maar op zo'n uitvoering voelde ik me ongelukkig; alle mensen uit de buurt kwamen kijken; ik was tien en schaamde me.

Dutch wooden clogs, cliché and symbol.
I never wore wooden clogs, but I had to dance a "WOODEN-CLOG-FOLK-DANCE once, I was ten and had to take part in a performance from the local gymnastic club. We did not wear wooden clogs, but danced bare-feet. To look like farmers we had to wear big red folklore handkerchiefs round our neck. I felt quite unhappy, everybody from the neighbourhood came and watched, and I felt very ashamed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten